Werkwijze

hand

Wat kunt u verwachten tijdens en na een stoelmassage.

Voor een juiste afstemming van deze drukpuntenmassage krijgt u vooraf een intake. Daarin bespreek ik een vooraf ingevulde vragenlijst zodat er geen complicaties kunnen ontstaan. De informatie is uiteraard vertrouwelijk. Een massage behoort immers prettig te zijn en niet pijnlijk. De massage wordt van oudsher gezien als een vorm van lichaamsverzorging die gebruik maakt van de technieken en principes van de traditioneel Japanse massage. Deze zorgen voor een goede doorstroming en stimuleren het zelfgenezend vermogen van het lichaam. Tijdens deze massage masseer ik uw hoofd, nek, schouders, armen, handen, rug en heupen.

Ademhaling Vaak houden we onbewust onze adem in waardoor we spanning in ons lichaam vastzetten. Dus als u tijdens de behandeling merkt dat u uw  adem vasthoudt, adem dan rustig uit. Dit is vooral van belang wanneer ik druk uitoefen of een spierstrekking geef. Dit zal ik aangeven tijdens de massage, wat voor een prettige afstemming zorgt. Ter verduidelijking een eenvoudige oefening die ten alle tijde is toe te passen.

De diepe buikademhaling
Bij het inademen zorg je ervoor dat de buik naar voren uitzet. Je ademt daarbij rustig in en weer uit. Wacht 2 seconden op de volgende ademhaling en adem weer in. Merk op dat de buik weer plat wordt, en de schouders naar beneden zakken. Dit ondersteunt het loslaten van spanning in het lichaam.

Gebleken is dat bij spanning men hoger en oppervlakkiger gaat ademhalen. Dit is een automatische reactie van het lichaam dat zich klaarmaakt om bij stress te vluchten of te vechten. Spieren in het lichaam waaronder de kaak, schouders en heupen worden vaak ongemerkt gespannen. Door dieper en rustiger te ademen geeft het hart de hersenen de prikkel te ontspannen. Het lichaam krijgt een seintje dat het oké is de spanning los te laten.

Na de massage: Tijdens de behandeling zijn veel afvalstoffen vrij gekomen. Drink gedurende de dag met regelmaat.

rug